“Alle” kommer – husk påmelding! Historisk åpningskonferanse på SMAK 2020

Året for SMAK 2020 er her! Klokken tikker hurtig frem mot den storslåtte åpningskonferansen 3. mars kl. 09.00.

NB: Husk å melde deg på, før det blir fullt!

 PÅMELDING ÅPNINGSKONFERANSEN 

Uken 3. -6. mars står i Matnasjonen Norges tegn. Det ventes storinnrykk, med tett på 30.000 besøkende på SMAK 2020. Det hele kick-startes med en storslått åpningskonferanse, spekket av bransjetopper, kjendiser, statsråder og stjernekokker.

Setter standarden for neste tiår
-Vi har ønsket å lage en verdig åpning som setter standarden for de ambisjonene som er satt for Norge som matnasjon, sier prosjektleder Torill Engelberg i SMAK 2020.

Hun lover at det vil bli brukt både «pisk og gulrot» på scenen – for å pushe alle aktørene til å forplikte seg mest mulig for bransjens felles beste:

-Vår agenda er både åpen og klar på bransjens vegne. Vi ønsker at Norge skal lykkes med visjonen om å bygge Matnasjonen Norge innen 2030. Derfor tar SMAK 2020 mål av seg til å etablere «smaken av et nytt tiår», sier Engelberg.

Æresprisen
Åpningen krones med utdelingen av bransjens egen ærespris – en pris som tidligere er tildelt Rica-gründeren Jan E. Rivelsrud i 2014 og stjernekokken Arne Brimi i 2017.

Åpningskonferansen har et begrenset antall plasser – og billetter.

KJØP BILLETT

Noen smakebiter fra programmet:

Siri-Lill Mannes
Åpningskonferansen ledes av det mangeårige nyhetsankeret på TV2. Og hun får et stort kobbel av spennende gjester på scenen, under vignetten «Sammen bygger vi Matnasjonen Norge»:

Olaug Bollestad
Landbruks- og matministeren  kommer for å svare på bransjens spørsmål om regjeringens planer for å realisere ambisjonene om å gjøre Norge til en matnasjon innen 2030.

Christer Rødseth
Hvordan lykkes som matnasjon. Skråblikk fra landslagskapteinen på kokkelandslaget, stjernekokken fra «Kjendis-Farmen» som senest i høst gjorde stor suksess med TV-serien «Matsjokket» på NRK.

Ole Petter Nyhaug
Trendanalytiker fra Opinion AS som kommer for å presentere de mattrendene som Norge vil preges av inn i det neste tiåret. Presenterer en helt ny studie som vil overleveres til Regjeringen. Les mer om trendrapporten.

Nina Sundqvist
Adm. Dir. i Matmerk – om hvordan Matmerk kan bidra med å oppfylle visjonen om Norge som matnasjon.

Runar Hollevik
Konsernsjef i Norgesgruppen – om hvordan dagligvarekjedene kan bidra med å oppfylle visjonen om Norge som matnasjon.

Internasjonale ambisjoner!
For ytterligere å løfte perspektivet, tar vi også en diskusjon om hvordan merkevaren «Matnasjonen Norge» kan bygges internasjonalt? Vi har utfordret disse tre til å peke retning og debattere utfordringen:

Renate Larsen, adm. dir. i Norges Sjømatråd, Arne Sørvig, daglig leder i Bocuse d’Or Norge og Inger Solberg, divisjonsdirektør i Innovasjon Norge.

 PÅMELDING ÅPNINGSKONFERANSEN

Share this: